Titulní obrázek

Renault Kangoo I – jak vybrat

Publikováno: 22.červen 2012

Dodávka jako úspěšné rodinné auto? K oblíbenému dvojlístku modelů Citroën Berlingo a Peugeot Partner přidáváme Renault Kangoo. Tyto vozy se staly oblíbenými a tak se objevují  i v nabídce českých autobazarů.

Ačkoli je Renault Kangoo v mnohém velmi podobné svým o rok starším konkurentům, ve skutečnosti se od sebe dost liší. Kangoo bylo na trh uvedeno v polovině roku 1997 a oproti zmíněným konkurentům se zaměřovalo spíš na rodinné než užitkové účely. To byl tak trochu problém u českých zákazníků, kteří se orientují výrazně na užitnou hodnotu. Ne, že by u nás své zákazníky nenašlo, ale úspěchu svých konkurentů prostě nedosáhlo.

Problémem, ale zároveň i výhodou Renault Kangoo, bylo jeho hravé stylistické zpracování v duchu malého Renaultu Twingo. Ovšem českému zákazníkovi sedl spíš seriózní styl Citroën Berlingo a Peugeot Partner, takže se jich tady prodalo jako nových víc. Druhá generace Renaultu Kangoo přišla na trh v roce 2007, té první se v českých autobazarech celkem daří. Původ modelů na českém trhu ojetin je z poloviny ze zahraničí a z poloviny jsou to nové vozy uvedené do provozu v České republice.

Než si sjednáte pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla, porovnejte povinné ručení jednotlivých pojišťoven. Liší se jednak cenou, ale i výší limitů krytí, sazbami připojištění, přirážkami ke čtvrtletním platbám nebo slevami za sjednání přes internet. Nejlevnější povinné ručení sjednáte online.

Během desetileté výroby se kangoo dočkalo jednoho omlazení, neboli faceliftu, v roce 2003. Pokud jde o kvalitu a spolehlivost, je na tom poměrně dobře. Jeho jednoduchá konstrukce tomu vysloveně nahrává. Nejčastějšími závadami jsou prasklé torzní tyče vzadu, prasklé manžety poloos a objevují se také problémy se zadními tlumiči v podobě vyteklé náplně. Další časté závady jsou vůle na předních čepech, objevují se úniky oleje z převodovky a zadírá se vysokotlaké čerpadlo - hlavně u dieselové verze 1,5 dCi se systémem vstřiku paliva Common rail.

Jednoznačnou slabinou Renaultu Kangoo až do roku 2001 byla nabídka motorů. Takové auto si sice nikdo nekupuje na závodění, ale hlavně pro delší jízdy v plném zatížení, ke kterým je ostatně předurčeno, byl i nejsilnější benzínový motor 1,4 s výkonem 55 kilowattů slabý. Nemluvě o dieselu 1,9 s výkonem pouhých 47 kilowattů.

Renault Kangoo patří bezesporu k povedeným autům, ale v některých ohledech bylo hlavně na začátku trochu nedotaženo. Ovšem ten, komu se líbí extravagantní design, v něm může najít rodinný vůz za přijatelné peníze.