Publikováno: 21.prosinec 2012
Automobilka Renault před časem představila svůj nový model Talisman. Novinka je dvojčetem korejského vozu Samsung SM7.
Renault Talisman se od Samsungu SM7 v případě designu exteriéru liší v několika detailech, kterými jsou například maska chladiče, označení na zádi a design litých kol. Karoserie novinky pro čínský trh je dlouhá 4995 mm, široká 1870 mm, vysoká 1480 mm a má rozvor náprav 2810 mm. Od svého jihokorejského dvojčete Renault převzal i pohonné jednotky. Zákazníky v Číně budou moci volit jeden ze dvou zážehových vidlicových šestiválců. První z nich z objemu 2,5 litru poskytne výkon 142 kW a druhý nabídne z 3,0 l výkon 192 kW. Sílu obou motorů může na kola přední nápravy přenášet bezestupňová převodovka CVT nebo šestistupňová automatická převodovka s možností řazení pomocí pádel pod volantem.
Prodej Renaultu Talisman na čínském trhu, se rozběhl v polovině letošního června se základní cenou 318.000 čínských juanů (zhruba 970.000,- Kč). Jeho výroba probíhá v Jižní Koreji v podniku Renault Samsung Motors. O zahájení prodeje mimo Čínu se neuvažuje. Od roku 2009 se prodeje francouzské značky zvýšily více než čtyřnásobně, a to především díky úspěchu Koleosu. Toto SUV získalo v Číně již osm ocenění. V roce 2011 prodal Renault na čínském trhu 24.000 vozidel, což představuje zvýšení prodejů o 60 % oproti roku 2010.
Registr vozidel: Aby bylo možné zaregistrovat nové či ojeté vozidlo do evidence, musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na úřadu doložit originál zelenou kartu. Každé vozidlo provozované na území ČR, musí být zaregistrováno dle trvalého (u cizinců dle přechodného) bydliště.
Na tomto prodejním výsledku má velký podíl i loňské rozšíření palety modelů nabízených v Číně o Scénic, Lagunu, Latitude, Fluence a Mégane Coupé-Cabriolet. Renault má v plánu i nadále zvyšovat své prodeje na čínském trhu a k tomu by mělo přispět i rozšíření prodejní sítě z 80 obchodních zastoupení v roce 2011 na 170 v roce 2014. Na čínském trhu je Renault přítomen od roku 1993, kdy zahájil spolupráci s China Sanjiang Space Group a ve společném podniku Sanjiang Renault Automotive Company (SRAC) byla zahájena montáž modelu Trafic, která skončila v roce 2003.