Publikováno: 18.říjen 2012
70 % produkce generace modelu Renault Clio se bude vyrábět v továrně v turecké Burse, zde se také vyrábí kombi Clio Grandtour, sedan Fluence a levné verze hatchbacku Mégane. Závod Flins ve Francii bude mít na starost 30 % produkce tohoto modelu.
Hledáte nejlevnější povinné ručení pro váš vůz? Využijte Srovnávač pojištění vozidel a ušetřete. Po zadání několika parametrů si můžete vybrat z nabídky více než deseti pojišťoven.
Jejich obavy ale mají reálný základ. V únoru totiž výkonný ředitel Renaultu Carlos Tavares prohlásil, že Clio vyrobené ve Francii stojí automobilku 1300 euro víc, než to z Turecka. Dokonce hrozilo, že by se ve Flins už vyráběly jen dotované elektromobily Zoe. Teď ale naopak oficiální představitelé mlží, protože stahování výroby klíčového modelu z drahé Francie je politicky citlivé téma. Ali Kassai, v Renaultu zodpovědný za program malých modelů sdělil, že Bursa bude vyrábět hlavně pro Rusko, východní Evropu a státy ve Středomoří. Připustil i export do západoevropských zemí, které by ale měly dostávat auta primárně z francouzské továrny.
Celková roční produkce by měla podle plánů dosáhnout 350 a 400 tisíc kusů. To představuje na čtyřmilionovém evropském trhu s malými auty podíl necelých 10 %. Renault vidí své možnosti realisticky a na zopakování rekordních 650 tisíc kusů z roku 2006 si teď nevěří. Zároveň spoří na všech frontách – kromě zlevnění výroby šetří i na vývoji, příprava nového Clia byla o polovinu levnější než u předchozí generace. Mimochodem, výroba jednoho modelu na více místech najednou není pro francouzské automobilky nic neobvyklého.