Publikováno: 18.září 2012
Společnost Renault oznámila příznivou zprávu. Nové Clio by totiž mělo být o 250 eur levnější, než nynější model. Tuto novinku bude automobilka nabízet hlavně ve Francii od 13.700 eur, tedy asi 350 tisíc korun. Jestli však stejné zvýhodnění dorazí i k nám, zatím není jisté.
Technický remix Čtvrtá generace Renaultu Clio totiž není tak moc novým autem, jak by se mohlo zdát. Naopak, Francouzi použili v zásadě stejný recept, jako například Škoda s novým Rapidem. Většina dílů totiž pochází z již existujících modelů. Měřeno výrobními náklady, jen z Nissanu Micra a Renaultu Modus přebírá nové Clio 50 % částí. Tento postup přináší dvojí úspory. Ušetřilo se na vývoji a díky většímu objemu získá Renault od dodavatelů výhodnější ceny dílů.
Konstrukční základ čtvrtého Clia je evolucí alianční platformy B, která debutovala před deseti lety. Nejnovější verzi používá například nový Nissan Micra, pro Clio ale Renault slibuje další zlepšení, zaměřené hlavně na komfort a odhlučnění. Do značné míry podobný postup zvolil Peugeot. Novinka je ve Francii dokonce o tisíc euro levnější než předchůdce. Používání existující techniky déle než během života jediné generace automobilky vnímají jako rozumnou cestu ke snížení nákladů na vývoj.
Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.
Mimochodem, analytici z IHS Automotive očekávají mezigenerační zlevnění i u nového Golfu. V jeho případě ale bude vycházet paradoxně ze zcela nové techniky – automobilka totiž vyvinula vše od základu nově a počítá se sdílením významných komponentů napříč celou nabídkou svých čtyř hlavních značek.